Хоменко Вікторія
автор: редактор
• Дипломна робота, 2012
ПРЕЗЕНТАЦІЯ ОБРАЗУ ІНШОГО (ІНШОЇ КУЛЬТУРИ) В ПОДОРОЖНІХ РЕПОРТАЖАХ У ЖУРНАЛАХ «КРАЇНА» ТА «УКРАЇНСЬКИЙ ТИЖДЕНЬ»
Науковий керівник –
старший викладач
Губенко Дмитро Володимирович
У сприйнятті іншої культури засоби масової інформації працюють як «ворота», що відбирають «світ» і структурують його складові. Більшою мірою завдяки медіа ми сприймаємо реальність інших людей. І медіа в свою чергу формують умови, в яких один зустрічається з іншим, обговорюють структури іншого світу і презентують сприйняття його з точки зору власної системи соціально-культурної ідентичності.
Дослідження містить порівняльний контент-аналіз презентації образу Іншого у подорожніх репортажах у журналах «Країна» та «Український тиждень». Для аналізу обрано матеріали в журналах за 2011 рік.
У огляді літератури розглядаються «орієнтальний погляд» на представлення іншої культури; соціо-культурний спектр її репрезентацій та «медійне образотворення Іншого». А також подано особливості розвитку мандрівної журналістики та характерні ознаки подорожнього нарису й репортажу.
У результаті проведеного дослідження було окреслено дев’ять основних аспектів-репрезентатів, якими користувалися журналісти при написанні своїх матеріалів. А також виявлено у яких комбінаціях та яким чином цей інструментарій формує образ Іншого у проаналізованих виданнях.
Домінуючий інструментарій презентації образу Іншого у журналі «Країна» – це поведінковий, сімейно-побутовий аспекти та опис зовнішності героїв матеріалу. В «Українському тижні» переважають історично-довідковий, природний та архітектурний аспекти.
29 травня 2012 @ 17:50